کامیک بازگشت ولورین نشان میدهد که چگونه لوگان به زندگی باز خواهد گشت.

بازگشت ولورین

هشدار: این مقاله شامل اسپویل‌هایی از کمیک “بازگشت ولورین شماره پنج” است. این کمیک توسط چارلز سول، استیو مک نویون، جی لیستن، لورا مارتین و جو سابینو منتشر شده و در حال فروش است.

از میان همه مردان ایکس، لوگان فردی است که بیشترین رمز و رازها را به خود اختصاص داده است. در بیشتر مواقع، لوگان تلاش کرده است جزئیات گذشته مرموز خود را کشف کند. او همیشه سعی کرده بفهمد که چگونه می‌تواند خشمی که در درونش قرار دارد را کنترل کند.

پس از آنکه Wolverine عامل بهبودی خود را از دست داد و در سال ۲۰۱۴ و در ماجرای Death of Wolverine درگذشت، طرفداران دنیای مارول منتظر بودند تا بفهمند چگونه لوگان باز خواهد گشت. بعد از آن، و وقتی که لوگان در پوشش جدیدی از آدامانتیوم ظاهر شد نیز  نتوانست به اندازه کافی جایگاه قهرمانی خود را برای طرفدارانش حفظ کند.

در حالی که در سال گذشته لوگان و چنگال های جدیدش در دنیای مارول معرفی شدند و مجددا به همتایان قدیمی خود در  X-Men پیوستند، هنوز جزئیات کامل بازگشت مرموز والورین ناشناخته مانده است. در شماره پنجم کمیک بازگشت والورین که توسط چارلز سول و استیو مک نویو طراحی شده است، لوگان در نهایت برخی راه‌های زندگی دوباره را پیدا خواهد کرد.

لوگان برای ادامه زندگی خود چه بهایی می‌پردازد؟

در جریان این سریال‌های کمیک کوتاه، لوگان متوجه می‌شود که توسط  Persephone، که جهش یافته‌ای با توانایی احیای مرده ها است، می‌تواند زنده شود. Persephone در بازگشت والورین شماره چهار گفته بود که قدرتش می تواند مرده ها را به هیولاهای بی فکر تبدیل کند، هیولاهایی ربات مانند که به او احتیاج دارند تا کنترل شوند.

در همین حین که لوگان درباره این موضوع بیشتر می آموزد، Persephone  می خواهد کل نژاد بشر را بکشد و آنها را به عنوان ربات‌های تحت کنترل خود بازسازی کند. او با کنترل اوضاع از ایستگاه فضایی خود می‌خواهد زمین را از وجود انسان‌ها پاک کند و همه را تبدیل به ربات‌های قابل کنترل نماید. Persephone خود را خدای مرگ و زندگی می داند. به همین دلیل، او در حال حاضر تعداد انگشت شماری از افراد نابغه و خلاق را برای ادامه کار در ایستگاه فضایی خود انتخاب کرده است.

بازگشت لوگان به زندگی

یکی از افراد منتخب Persephone ولورین است. بنابراین Persephone برای کمک به ساخت جهان جدید خود،  Wolverine را احیا می‌کند تا همراه با تعدادی دیگر از افراد فوق العاده قدرتمند مثل امگا سرخ و داکن و پسر لوگان به او کمک کنند. در حالی که لوگان زنده شده است، به عنوان یک قاتل برای سازمان  Persephone کار می‌کند.

پس از اینکه Persephone لوگان را به ایستگاه فضایی خود می فرستد و عملیات خود را روی لوگان اجرا می‌کند، عامل بهبودی لوگان کاملا محدود می‌شود.

همانطور که لوگان خود را برای رویارویی نهایی با Zagreus (برادر  Persephone) آماده می‌کند بسیاری از خاطرات خود را به مجددا بدست می‌آورد و تقریبا تمام شخصیت سابق خود را باز می‌یابد.

لوگان

جریان مبارزه ولورین با Persephone

در حالی که در این بین لوگان تمام خاطرات خود را بدست می‌آورد، هنوز حفره‌های عمیق و معنی‌داری در خاطراتش احساس می‌کند.

لوگان به طور آشکارا می گوید که او در خاطرات خود، شکاف هایی دارد هرچند به نظر می رسد لوگان بسیاری از افرادی را که قبلا دیده است، می‌شناسد، اما او هنوز در جزئیات خاصی از عملکرد حافظه خود تحت کنترل Persephone  است. این شکافها در داستانهای آینده میتوانند به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند و لوگان را در جایگاه سخت اما آشنا قرار دهند.

افراد خرابکاری مانند رییس سلاح X، آخرالزمان و هیدرا خاطرات لوگان را چندین بار در طول سالها دستکاری کرده اند اما این دستکاری‌ها به این دلیل بوده است تا از نیروی غریزی لوگان برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

با در نظر داشتن این موضوعات، بازگشت ولورین نه تنها داستان تولد دوباره او است؛ بلکه این داستان بخش بزرگی از زندگی و عمر ولورین را در بر می‌گیرد.

هنگامی که Persephone در طول مبارزه نهایی Wolverine را تهدید می کند که او را متزلزل کند، لوگان مانند فردی که هنوز دارای روح و احساسات است تهدید او را جدی نمی‌گیرد.. از آنجایی که Wolverine بیش از ۱۳۰ سال است که زنده است، این مبارزه را به عنوان فصل دیگری در داستان زندگی طولانی خود که به دهه های گذشته متصل است محسوب می کند. با وجود تاثیر این خاطرات، Wolverine  همچنان به اصول خود پایبند است و آماده است تا با آنچه که جهان مارول برای آینده او در نظر گرفته است رو به رو شود.

ماجراهای Wolverine همچنان در کمیک های  Infinity Watch و  Uncanny X-Men ادامه دارند و در حال فروش هستند.

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *