انیمیشن تخیلی WALL-E

انیمیشن WALL-E یکی از بهترینها درباره عشق است

انیمیشن WALL-E یکی از انیمیشن هایی است که در ۲۷ ژوئن ۲۰۰۸ اکران شد؛ موضوع این انیمیشن در زمینه علمی-تخیلی است که وقایع مربوط به حرص، طمع، تنبلی و بی‌اعتنایی به طبیعت از سوی انسان را به تصویر می کشد. در این انیمیشن سال ۲۸۰۵ به تصویر کشیده شده که دنیا به یک دیستوپیا تبدیل شده و در آن انسان‌ها به عنوان منبع اساسی شر و ربات‌ها نقش قهرمان داستان را دارند. چیزی که رخ داده این است که انسان ها با کارهای احمقانه سیاره خود را با آلودگی‌های زیاد نابود کرده اند، اورگانی ساخته شده و اقتصاد و حکومت در فضا هدایت می‌شود و دیگر نجات زمین اهمیتی ندارد.

انسان‌ترین شخصیت حاضر در این انیمیشن یک ربات زباله جمع‌کن است که نقش مهمی را ایفا می کند.WALL-E  کاراکتر جذاب و دلنشینی است؛ از چگونگی جمع‌آوری زباله‌ها تا بررسی عاشقانه آن.

انیمیشن WALL-E

طراحی صدا در انیمیشن WALL-E منحصر به فرد است. او ممکن است حرفی نزند اما از طریق زبان خود سعی می‌کند ناراحتی، ترس، هیجان، کنجکاوی و علاقه را بروز دهد. به عنوان مثال در کاراکتری از این انیمیشن نشان داده شده وقتی EVE اولین بار نامش را به زبان می آورد از خوشحالی در پوست خودش نمی‌گنجد؛ یا وقتی غیر عمد یک سوسک که دوستش است را زیر پای خود به اشتباه له می‌کند از شدت ترس فریاد میکشد، این صحنه ها در این در انیمیشن بسیار زیاد هستند.

خوب است بدانید که این انیمیشن یکی از تحسین‌ انگیزترین آثار انیمیشنی پیکسار و تاریخ هالیوود است و وقتی بعد این همه مدت آن را تماشا می کنیم، از دقت و هنر به‌کار رفته در آن ذوق رده می شویم.

WALL-E یکی از بهترین انیمیشن های عاشقانه اما تخیلی

یکی از دیدنی ترین و بهترین بخش‌های این انیمیشن عشقی است که وال-ئی نسبت به EVE از خود نشان می دهد. در یک صحنه‌ EVE به خواب می‌رود، وال-ئی با تمام وجود سعی می‌کند او را از خواب بیدار کند. اگرچه این ربات کوچک و مهربان نمی‌داند چگونه باید این کار را انجام دهد، ولی در هر صورت از جان و دلش برای EVE مایه می‌گذارد که این خود نشان دهنده عشق به دیگری است.

همچنین صحنه های دیگر از ماندن زیر آفتاب گرفته تا زیر بارش باران، طوفان و رعد و برق. EVE اصلا در وضعیتی قرار ندارد که بتواند این محبت‌ها و عشق وال-ئی را درک کند ولی ربات رباله جمع‌کن ما از تلاش دست‌ بر نمی دارد.

به طور حتم این خالصانه‌ترین نوع عشق انسانی است که در آن یک نفر از عمق وجود رنج‌هایی را تحمل می‌کند و حاضر نیست کسی که دوستش دارد را رها کند. در حقیقت این عشق متعالی است که سازندگان انیمیشن WALL-E به خوبی توانسته اند آن را زنده کنند و در انیمیشن قرار دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *