ممنوعیت تماشا سریال Squid Game

ممنوعیت تماشا سریال Squid Game

با اینکه تب و تاب سریال بازی مرکب (Squid Game) مانند روز‌های اول در میان مخاطبان نیست، اما حواشی ریز و درشت آن همچنان تمامی ندارد. به تازگی اخبار تعجب‌آوری منتشر شده که نشان می‌دهد تماشای این سریال در کره شمالی جرم بزرگی است و برای خاطیان مجازات سنگینی هم در پی دارد.

سرویس نتفلیکس گزارش داد که بیش از ۱۱۱ میلیون خانواده حداقل بخشی از این سریال کره‌ای را ظرف ۲۸ روز پس از انتشار آن تماشا کردند که یک رکورد جدید برای این سرویس استریم محسوب می‌شود. اما جالب است بدانید که سرویس نتفلیکس به دلایل مشخصی در کره شمالی در دسترس نیست و هیچ‌یک از آن ۱۱۱ میلیون خانوار در همسایگی کره‌جنوبی نیستند.

حال مشخص شده که شخصی نسخه‌هایی از سریال بازی مرکب را از طریق درایوهای USB و کارت حافظه (SD Card) به کره شمالی چاقاق کرده بود که این کار مطابق با قانون جدید مبنی بر عدم پخش رسانه کشورهای سرمایه‌دار مانند کره جنوبی در این کشور ممنوع است. حال طبق گزارش RFA این شخص دستگیر و به مرگ (تیرباران) محکوم شده است.

 

ممنوعیت تماشا سریال Squid Game

 

این ماجرا از آنجایی شروع شد که هفته پیش دانش‌آموزی این سریال را خریداری کرد، با خود به مدرسه برد، آن را با بقیه دانش‌آموزان تماشا کرد و نهایتا به حبس ابد در زندان محکوم شد. ۶ دانش‌آموز دیگر هم به ۵ سال کار اجباری محکوم شدند و معلمانی که اجازه این کار را داده‌ بودند نیز ممکن است شغل خود را از دست بدهند یا برای کار در معادن دور افتاده تبعید شوند.

یک منبع اجرای قانون در استان هامگیونگ شمالی کره شمالی به RFA گزارش داد که اداره نظارت گروه ۱۰۹، یک گروه عملیاتی متخصص در ردیابی افرادی است که ویدیوهای غیرقانونی را تماشا می‌کنند. گروه مذکور این خبر را دریافت کرده‌ و در نهایت منجر به دستگیری آن دو نفر شده است. این منبع همچنین فاش کرد هرکس دیگری که یک نسخه از سریال Squid Game را در اختیار دارد یا تماشا کرده باشد، در حال حاضر بسیار ترسیده است، چراکه هفت نفر دستگیر شده به طور کامل بازجویی خواهند شد.

طی اخبار مرتبط، مدتی پیش مشخص شد که فصل دوم Squid Game ساخته خواهد شد و همچنین به تازگی یکی‌از بزرگ‌ترین یوتیوبرهای جهان مسابقه بازی مرکب را با ۳.۵ میلیون دلار بازسازی کرده است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *