نقدی جدید بر فیلم Avengers: Endgame

چهارشنبه 21 خرداد , 1399

پس از ۱۱ سال و ۲۲ فیلم ، حماسه در حال اجرا از جهان سینمایی مارول به نقطه عطفی رسید. Avengers: Endgame  فقط به عنوان نتیجه گیری از داستان فیلم Avengers: Infinity War که آوریل گذشته پخش شد، نیست، بلکه هدف بزرگتری دارد و در واقع داستان های فیلم ها و شخصیت های آن ها را که برخی به یک دهه ی گذشته برمیگردند را با یکدیگر ترکیب می کند. و جالب این است که این کار را با موفقیت انجام می دهد، در یک حماسه عظیم و فوق العاده سرگرم کننده که به اندازه هیجان انگیز بودن، برانگیزاننده س احساسات نیز است، به دلیل حرفه ای بودن، جهانی سازی و فداکاری به همدلی و توسعه شخصیت است که به یکی از بهترین تلاش های سینمایی برای هم راستا کردن داستان ها تبدیل شده است.

خاتمه ای برای ماجراجویی های انتقام جویان

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، هیچ راه آسانی برای خلاصه یا توضیح این فیلم بدون اسپوی شدن محتوای داستان وجود ندارد و تقریباً در هر گوشه اسپویلری وجود دارد. اما داستان اصلی به اندازه کافی ساده است و در تریلرها نشان داده شده است: پس از اینکه تانوس (جاش برولین) تعداد جهان را به نصف با یک ضربه محکم و ناگهانی از Infinity Gauntlet کاهش می دهد، انتقامجویان را نیز از بین می برد و تعداد آن ها به نصف کاهش داده شده است. انتقام جویانی که زنده مانده اند در واقع شش نفر اصلی گروه هستند و تصمیم میگیرند که تانوس را بیابند و تلاش کنند که دستکش قدرت را از او بگیرند تا قدرت شیطانی او خنثی شود.

به طور طبیعی، موانع مختلفی بر سر راه انتقام جویان قرار می گیرد که آنها را مجبور می کنند نه تنها در گزینه های خود تجدیدنظر کنند، بلکه گزینه های دیگری را که در طول مسیر زندگی آنها طی کرده اند، دوباره بررسی کنند. شگفت انگیزترین مورد در مورد Avengers: Endgame ساختار آن است: برخلاف Infinity War که در جریان مداوم سکانسهای اکشن بالای اکتان حرکت می کن ، ساعت اول Endgame در مقایسه با چند تکنیک پیروتکنیک است و این نشان دهنده چگونگی مشارکت ماست زیرا تماشاگر اهمیتی نخواهد داد که چقدر این فیلم طولانی است و درگیر جزئیات داستان می شود.

Avengers: Endgame

کسانی که ناامید شده بودند از اینکه برخی از انتقامجویان اصلی در Infinity War حضوری کمرنگ داشتند یا اصلا نقشی نداشتند در این فیلم نمی توانند شکایتی کنند. مرد آهنین (رابرت داونی جونیور)، کاپیتان آمریکا (کریس ایوانز)، ثور (کریس همسورث)، بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسون)، هالک / بروس بنر (مارک رافالو) و هاوکی (جرمی رنر) در مرکز داستان هستند. هرکدام از آنها با تصمیمات و اقداماتی روبرو هستند که در بعضی موارد مرتبط با گذشته ی آن ها هستند. همچنین شخصیت هایی مانند آنتمن (پل رود) و سحابی (کارن گیلان)در داستان نقش مهمی را ایفا می کنند، در حالی که تانوس برولین مانند گذشته همیشه پیچیده و خطرناک است. در حالی که روند داستان در بیشتر فیلم خوب است، تعداد کمی از سکانس ها کمی سریع جلو می روند. اما به طور کلی می توان گفت که به عنوان روایت کننده ی داستان پایان ماجرای ابرقهرمانان محبوب ما، Avengers: Endgame توانسته است به خوبی عمل کند.

منبع: denofgeek.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *