نکته ای جالب درباره ی کاپیتان آمریکا و ثور

شنبه 27 اردیبهشت , 1399

لحظه های به یاد ماندنی در Avengers:Endgame زیاد هستند، اما یکی از صحنه های مورد علاقه مخاطبان همان لحظه ای بود که کاپیتان آمریکا چکش ثور را برمی دارد و از آن برای مبارزه با تانوس استفاده می کند. چرا این صحنه بسیار جنجال برانگیز بود؟ خب، اول اینکه این چکش را فقط افرادی که استحقاقش را دارند می توانند بلند کنند زیرا این سلاح توسط خدایان ساخته شده است.

اما اگر طرفدار جدی انتقام جویان باشید احتمالا صحنه ای را از  Avengers:Age of Ultron به یاد خواهید آورد که همه ی اعضای گروه Avengers سعی می کنند چکش ثور را بلند کنند و شکست می خوارند. هنگامی که استیو راجرز (Captain America) تلاش می کند نیز نمی تواند این چکش را بلند کند. این دو صحنه موجب شده است که بسیاری از طرفداران برایشان سوال پیش بیاید که دلیل این تغییر در قدرت کاپیتان آمریکا چه بوده است.

توانایی کاپیتان آمریکا در بلند کردن چکش ثور

برای آن دسته از علاقه مندان که نمی دانند باید بگوییم که کاپیتان آمریکا یکی از اعضای گروه انتقام جویان است که قدرت های ماوراطبیعی مختلفی دارد. ثور نیز یکی از خدایان قدیمی یونانی است که دارای یک چکش جادویی می باشد. چکش ثور را هیچکس جز خود او نمی تواند حرکت دهد. این چکش قدرتی فوق العاده دارد و می تواند ضرباتی شکننده وارد کند.

کریستوفر مارکوس در توییتر در زمان انتشار Avengers : Endgame در سینماها در یک توییت پاسخی به این سوال داد: “من می گویم او هنوز کاملاً شایسته نیست.” “او هنوز راز مرگ والدین تونی را حل نکرده است.” این راز، البته با رویارویی تونی و استیو در فیلم Captain America: Civil War پیش کشیده شد، زیرا مشخص شد که باکی بارنز (در دوره تاریکی خود به عنوان عامل دشمن دستکاری شده و شستشوی مغزی) مسئولیت کشته شدن هاوارد و ماریا استارک بوده است.

کاپیتان آمریکا و ثور

البته، سال گذشته آنتونی روسو، کارگردان Civil war و Endgame گفته بود که تا زمانی که خود کاپیتان آمریکا نمیدانست که استحقاق بلند کردن چکش را دارد این اتفاق برایش نیوفتاد. روسو در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۹ گفت: “در ذهن ما این توانایی را داشت و تا آن لحظه در Ultron خودش این کار را نمی دانست.” او فقط خواست تواضع به خرج دهد، تا ثور ناراحت نشود اما در واقع او در همان زمان نیز توانایی بلند کردن چکش را داشت.”

بنابراین، به نظر می رسد که کارگردانان و نویسندگان Avengers: Endgame نمی توانند در مورد شایستگی نسبی استیو برای داشتن چکش ثور تصمیم بگیرند. البته فردی که واقعاً پاسخ  این سؤال را می داند، جوز ودون است که Avengers: Age of Ultron را نوشته و کارگردانی کرده است. “شایسته بودن اما تظاهر کردن به منظور آسیب نرساندن به احساسات دوستش” مطمئناً کاری است که به نظر می رسد استیو راجرز انجام دهد. و این باعث می شود شادی ثوردر Endgame شد که    وقتی می بیند که کاپیتان آمریکا می تواند اینکار را انجام دهد گفت “من این را می دانستم!”

منبع: denofgeek.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *