نکته ای جدید درباره ی نیروهای جنگ ستارگان

شنبه 17 خرداد , 1399

اپیزود جدید جنگ های کلونی با نام Overlords و تمام داستان نمایش “Mortis” با تفسیر سفر Anakin به درک ما از نیروهای جنگ ستارگان کمک می کند. “Overlords” ، اولین قسمت ازمجموعه ی سه قسمتی “مورتیس” از فصل ۳ جنگ کلونی، یک روش جدید برای نگاه کردن به نیرو را ایجاد کرده است. در ابتدا شخصیت های فیلم هرگز کاملاً مطمئن نیستند که چه اتفاقی می افتد و هرگز درباره آن بحث نمی کنند، اکنون در داستان “موریس” نگاهی تمثیلی مهم به مناقشه اصلی فرنچایز در نظر گرفته شده است: مبارزه بین نیروهای خیر و شر.

اولین قسمت از این نمایش در واقع توضیحی طولانی و واقعی است درباره نبرد بین هر دو طرف نیرو و اینکه از آناکین اسکای واکر چگونه برای ایجاد تعادل در این مبارزه استفاده شده است. این قسمت به پیشگویی ها می پردازد و همچنین گزینه های متفاوتی را برای آنچه ممکن است اتفاق بیفتد نشان می دهد که اگر وقایع جنگ های ستارگان اتفاق نمی افتاد ممکن بود روی دهند.

ماجراهایی درباره ی نیروهای جنگ ستارگان

در “Overlords”، آناکین، اوبی وان کنوبی و آهسوکا توسط سیگنال پریشانی به ابعاد عجیب و غریب کشیده می شوند. آنچه آنها در آنجا می یابند قلمرویی است که فصول به طور لحظه ای تغییر می کند و ساکنان همه موجوداتی هستند که در حال تغییر شکل هستند و از نیروی کافی برخوردار هستند. سه مورد از این موجودات که برخی از آنها به عنوان “خدایان مورتیس” یاد می کنند: پسر خشمگین، پرخاشگر، دختر مهربان و دیرپا و پدر خردمند و پنهان. آنها به ترتیب تاریکی، نور و تعادل را نشان می دهند وبا استناد به همان پیشگویی جدی از سه گانه Prequel، از آناکین به عنوان “یکی” یاد می کنند.

قلمرو مورتیس در این قسمت به عنوان “مجرایی که از طریق آن کل نیروی جهان جریان می یابد” توصیف شده است. در آنجا آناکین با درگیری اصلی خود مقابله می کند: عشق او به مردم در مقابل ترس از دست دادن آنها. پدر تأکید می کند که آناکین با گرفتن جای پدر به عنوان تنها موجودی که می تواند خواهران و برادران متخاصم را مرتب نگه دارد، باید ثابت کند که او انتخاب شده است. اما با پایان داستان، هر سه موجود نیرو مرده اند: دختر برای نجات جان آهسوکا خود را قربانی می کند، پدر خود را می کشد تا مانع از تصرف پسر شود و آناکین پسر را می کشد.

اطلاعات نیروهای جنگ ستارگان

در حالی که به نظر می رسد “مورتیس” بیشتر درباره داستان آناکین است، در واقع آهسوکا نیز نقشی در این داستان دارد. در طول قوس، آهسوکا تصویری از خودش در سال های بعدی می بیند که می گوید باید آناکین را ترک کند یا این خطر را بپذیرد که طرف تاریک پیروز شود، و اکنون می دانیم که آهسوکا هنگام ترک دستور جدی، وی را ترک کرد، حتی اگر او از دور به او وفادار باشد. برخی از طرفداران این تئوری را مطرح کرده اند که مورای در واقع روح دختر است که مراقب Ahsoka است و او را در مسیرش راهنمایی می کند. مورای همچنین در فینال سریال The Clone Wars به شکل کوتاهی ظاهر می شود.

منبع: denofgeek.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *